„Let me Google that for you!” Cu toții am rostit aceste vorbe cu un un soi de ironie, la un moment dat.
Sunt mulți care vor răspunsuri de-a gata în anumite chestiuni, nici măcar nu au răbdarea să caute în Google, azi doar la câteva clickuri distanță. Sau pur și simplu habar n-au să caute, ca să ajungă la răspunsul dorit. Se trezesc cu tot felul de rezultate, de la cele mai nostime până la cele mai… ciudate. Și tot ei se supără sau se plictisesc și… renunță.
Pe de altă parte, ce spui de… Google Autofill? Let Google autofill for you! Cum sună?
🌸 Citești aici despre:
Ce înseamnă Google Autofill în prezent?
Și nu mă refer aici la autocomplete-ul Google pentru formulare, când ai instalat Chrome, pe care îl activezi sau dezactivezi din setările browserului respectiv, funcție care ajută însă în ecommerce la facilitarea pașilor parcurși de useri spre checkout, pe care îl pot efectua astfel mult mai rapid.
Mă gândesc strict la posibilitatea de completare automată când cauți pur și simplu ceva în Google. Ai observat, mai mult ca sigur, când dai să scrii ceva în căsuța de căutări a motorului de search, că ți se completează enunțul automat, anticipându-se astfel ce ai putea tu căuta în tema aceea, legată de cuvântul-cheie principal.
De pildă, începi să scrii enunțul „cum să…”, iar Google deja îți va completa cu ceea ce majoritatea românilor caută atunci când scriu în căsuța respectivă „cum să…”. Iar dacă Google Autofill îți spune că în majoritatea căutărilor e tema „cum să faci desene cu slime” / „cum să faci slime cu sclipici”, atunci, ca un content strategist, te vei conforma și vei încerca să aduci un conținut cât mai bun și indexabil pe subiectul respectiv, pe care îl poți împărți în subteme/subtitluri în funcție de căutările relative sugerate.
Desigur, încearcă să cauți în teme de interes pentru domeniul în care scrii tu, ca specialist. 🙂 Oricum, în funcție de căutările proprii și de aria ta de interes, Google, cu memoria lui bună, îți va completa automat în căsuța de căutare.
Completările acestea pot implica sinonime, sugestii variate de cuvinte-cheie long tail (descriptive și specifice, mai puțin competitive decât cele short tail / singulare) – pe care puțini mai au răbdarea să le completeze în întregime pentru căutări, cuvinte polisemantice sau de sub „umbrela” cuvântului-cheie din căutarea intenționată de tine ș.a.m.d.
Ca să nu mai menționez că nici nu ai terminat de completat cu ultimele litere ale sintagmei / cuvântului căutării tale, că Google îți redă deja căutări, înainte (și fără a mai fi nevoie) de a finaliza tu actul căutării propriu-zise prin apăsarea tastei „enter”. Așa, pentru leneși sau, să le spunem mai indulgent, lipsiți de răbdare și… de timp.
Algoritmii Google funcționează și acționează în așa fel încât să ofere utilizatorilor tocmai ceea ce-și doresc, în experiențe cât mai personalizate. Cel mai rapid cu putință, după cum scriam deja acum ceva vreme, că internetul e mai dușman decât timpul, că „suge” tot. Într-atât de bine au ajuns să fie „șlefuiți”.
Cum poți să te folosești de funcția Google Autofill când lucrezi în online?
Well, treaba aceasta e o chestie grozavă, dacă mă întrebi pe mine, atât pentru user, cât și când lucrezi în digital. Este un factor extrem de important de care să ții cont când vrei să livrezi utilizatorului tău cel mai relevant și calitativ content, prin care să-i furnizezi informația online de care el are nevoie.
Și da, să te gândești, abia după treaba asta, după ce ți-ai pus userul pe prim plan, și la un mijloc de indexare cât mai bună în motorul de căutare, în funcție de rezultatele oferite de acest instrument.
E o formulă de a obține insights de valoare cu privire la audiențele tale. În același timp, nu neglija nici secțiunea de căutări referitoare la sintagma ta de căutare, din josul paginii de căutări − merge mână în mână cu sugestiile oferite prin completarea automată în Google.
- Datorită acestei funcții de Autofill a Google, în căutări, poți să faci o documentare amănunțită și foarte precisă într-un anumit subiect. Și cel mai important: rapid! Gratis.
Dincolo de toate toolurile obișnuite pe care le utilizezi pentru research-ul pe anumite teme, când te pui să creezi conținut online, această unealtă și-ar merita un loc fruntaș. Pentru că, ținând cont de cerințele de acolo, în funcție de ce caută oamenii în tema respectivă, poți să-ți faci o idee despre ce trebuie să atingă neapărat conținutul tău online, ca să vină ca un răspuns pentru marea majoritate a vizitatorilor tăi, existenți, dar mai ales a celor potențiali / așteptați (în număr cât mai mare).
Știm cu toții că un research bun ia timp mult, așa că această funcție îți va salva mult din această resursă, oferindu-ți indicații în cel mai scurt mod, fiind unul dintre cele mai concise și utile ghiduri.
- Ținând cont de completarea automată a căutării în Google, îți poți optimiza conținutul vechi, dar bun, însă nu atât de bine indexat în motorul de căutare pe cât ți-ai dori.
De asemenea, în funcție de astfel de parametri, îți actualizezi conținutul învechit, care, oricât de bine poziționat ar fi în primele rezultate ale căutării, rămâne unul care nu mai e valabil (în întregime) în prezent. Ceea ce poate frustra userii și, în timp, poate conduce la evitarea site-ului tău.
- Acest tool Google este și un excelent planificator de teme în zona de interes, în nișa în care activezi. Constituie o sursă inepuizabilă de idei de subiecte în orice domeniu îți dorești. Și, mai important, sunt cumva teme „prevalidate” astfel de majoritatea audiențelor care caută în temele respective, cu care să mergi la sigur.
Te ajută să crești astfel productivitatea, să te organizezi cât mai bine și să câștigi timp. În plus, vezi mereu pe ce poziții sunt cei mai buni în anumite căutări, de ce, ce anume poți să faci ca să crești și tu pe unele căutări, ca și concurența.
- Constituie, așadar, un foarte bun reper și în analiza domeniului tău, a conținutului pe care îl generezi tu, dar și ceilalți, în aceeași arie.
Un lucru e cert, că e pentru completarea automată a oricărui tip de formular sau pentru orice subiect de căutări, Google Autofill e un truc și un tool care să-ți sporească productivitatea și eficiența, în timp cât mai scurt.
Tot ce vine ca un tool de automatizare te salvează de la o muncă manuală, repetitivă. Astfel, îl lași pe Google să facă treaba pentru tine, în genul: „Hey, amice, cu ce mai completăm în planul nostru de content?”. 🙂
Dacă tot îmbrățișăm tehnologia, zic să ajungem să profităm de oportunitățile pe care le oferă aceasta la maximum! Hey again, Google! 🙂