Mai e contentul rege în goana internetului?

Văd zilnic site-uri și publicații care fac spam, urcă mai mereu în față prin tot soiul de tertipuri și mai puțin content. Chiar azi îmi zicea Clau de unul.

Ei, și? Nici nu prea (mai) contează etica asta. În vremurile noastre, în centrifuga asta nebună unde plătim mai mult monede bătute în… timp, contează cine și cât de des câștigă… clickul primul!

Adesea, recunosc, (ajung să) mă străduiesc să scriu în viteză un material și să-l dau repede lumii acesteia internaute, să dea click, să ajungă cât mai… „devreme” acolo, în ochii care îi trebuie. Dacă în trecut aș fi știut că ajung la clipa să spun aceste lucruri, ba chiar să le scriu, mi-aș fi tras o palmă în avans. Acum, nu prea-mi mai vine să fac asta. Eu, perfecționista! Ba chiar mi se pare că s-a maturizat bine o coardă destul de sensibilă aici.

Eu, perfecționista, învăț să fac compromisuri pe partea la care mă pricep, poate, cel mai bine. Și nu, nu-s mulțumită deloc de acest lucru, nu-mi place ce fac, dar, to be honest, puțină lume vede asta. Ba chiar e un content tot bun, dacă nu foarte bun*.

Numai că eu știu că nu-i al meu complet, nu e așa cum l-aș face eu să fie… best. Pentru că nu e scris sub confortul timpului necesar. Dar, poate că nu despre asta e perfecțiunea aici: ci despre a livra ceva bun în cel mai rapid mod. Ca să fii prezent acolo. Deci da: nu mai contează cum, dar fii prezent în online! Permanent. Cât mai des. Consecvent.

*Fie vorba între noi: e chiar perfect, dacă îl compari cu ce găsești la alții în acest mirific online.

Mie astea îmi amintesc de vorbele unei profe bune din facultate, pe care o admir și care, culmea, mă admira/-ă și ea mult, care mi-a spus odată ceva ce mi-e ghidaj azi aproape zilnic: ”Raluca, e important SĂ FACI un lucru uneori, în ciuda întregului timp, mai degrabă decât să-l faci cel mai bine, dar să-ți consume timpul întreg și să nu fie gata.”. Da! Timpul cel mai indicat e întotdeauna acum! Fără așteptări pentru timpul potrivit (sau pe care îl crezi tu că e potrivit), căci nenorocitul nu așteaptă.

Iar mai dușman decât timpul am învățat că e, în fapt, internetul, care „suge” tot, cu o energie care crește cu atât mai mult cu cât o hrănim mai tare. Iar consumatorul de internet, de această energie care se înmulțește pe cât de mult ai încerca să tai din ea, e cel mai „de temut”, nu timpul! Lui trebuie să-i vii mereu în față, ca să nu te taie… de pe listă.

Așa că, derivând de la vorbele profei, am mai învățat un lucru: pe lângă că e important să fie făcut ACUM un lucru, atunci când se ivește ocazia, chiar și cu 5 secunde în avans, dacă se poate, întotdeauna e și o a doua șansă, aceea de a reveni asupra acelui lucru, de a-l perfecționa așa cum l-ai fi vrut de la bun început. Asta dacă te mănâncă bine gărgăunii ăia ai perfecțiunii și vrei să te scarpini.

Și ca să mă întorc la întrebarea din titlu, căci, în fapt, de aici pornisem: well, da, contentul continuă să fie rege! Și așa va fi mereu, oricât de clișeic ar suna! Dar, nah, clișeele devin clișee dintr-un anumit motiv, nu-i așa? Și anume că transpun un adevăr de necombătut, general valabil.

Contentul e regele SEO-ului, e rege pentru brand awareness. De fapt, el e totul în online. Online-ul nu există fără content. Și dacă e nevoie să învingem timpii și gaura nesătulă a internetului, trebuie să-l livrăm. Întotdeauna acum! Întotdeauna prezent. Primii.

Și nu câștigă cel ce scrie cel mai bine acum, ci cel mai bine în raport cu viteza de acum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.