Cel mai probabil ați fost și voi atât de targetați de reclamele la Sezamo, cele cu „În curând deschidem”, de prin ianuarie-februarie (cred), până-n iată, vară (ba că în aprilie a.c. avem „Sezamo, deschide-te!” – recunosc, cu sloganul acesta mi-au stârnit mie curiozitatea), că v-ați plictisit de anunțuri și v-ați amuzat de trollingul de care au avut ei parte în Social Media. E ca în anecdota cu ursul deja. 🙂
🌸 Citești aici despre:
De ce Sezamo.ro?
Curioasă și convinsă și de promisiunea produselor de la producătorii locali (+ vizualul cu morcovii proaspăt scoși din pământ), am fost printre primii care au solicitat și voucherul de start. Nu știam pe atunci că e un brand european, tot ce vedeam pe site ca date juridice aparțineau de… Covrigelul Crocant SRL. 🙂 Am crezut, sincer, că-i mai restrânsă treaba la România / București – Ilfov.
Până săptămâna trecută când… primesc un telefon: „Bună ziua, de la Sezamo suntem. Ați primit mailul cu voucherul pentru prima comandă? Puteți verifica? Vă invităm să plasați prima comandă și să utilizați voucherul”. Sincer, nici nu mai știam că am dat și numărul de telefon pentru înscrierea la primele vouchere de lansare, iar prima mea întrebare a fost „Ah, dar s-a deschis?! Gata?”, fiind destul de surprinsă și de invitația de a verifica primirea unui mail cu voucher, prin telefon… Nu mi-a mai răspuns, am simțit-o pe fata din telefon că zâmbește și a repetat poezia: „Să verificați când puteți mailul și să nu uitați să utilizați voucherul”. Mi s-a părut destul de ciudată această primă abordare… până când m-am dumirit, de fapt.
Peste câteva zile, primesc și SMS cu voucherul și link spre site să plasez prima comandă. Bună strategie de follow-up. Reperasem mailul inițial prin tabul de „Promotions”, dar cu SMS-ul mi-a fost mai ușor să mă organizez să plasez odată prima comandă. 😀 Oricum, mai primisem, între timp, un mail de reminder cu voucherul și mesajul să mă grăbesc, că expiră în curând… Hmm, totuși, o dată de valabilitate a voucherului nu era specificată; așa ar fi elegant.
Acasă, intru în sfârșit pe site să văd care e treaba, s-a deschis Sezamo în sfârșit. Navighez chiar prin el și mi se pare foarte tare și interesant, deja reperez cam ce produse aș comanda și îmi fac cu ochiul.
A doua zi, vorbesc cu Clau, îi spun că s-au lansat și-mi răspunde că la el nu apare decât acel mesaj inițial, „În curând, deschidem… și înregistrează-te”. Îi zic că sigur i s-a blocat lui acolo site-ul, dar… constat că nu. Site-ul poate fi accesat și de către mine doar din linkurile din mail și SMS, adică e încă restricționat publicului larg și platforma e probabil lansată doar în varianta de test pentru un număr limitat de clienți. Eu, printre ei. 😀
Cum s-a desfășurat prima comandă pe Sezamo.ro?
Am navigat pe site, am văzut că seamănă mai mult a supermarket decât a congregație de producători locali (cum îmi lăsaseră mie impresia inițial), că au produse destul de variate și, în parte, pe care nu le-am mai văzut în altă parte până acum.
Îi spun și lui Clau, intră și el pe site, dar, surpriză, aflu că nu are acces la site ca mine, nu poate naviga din meniu cum o făceam eu. Așa aflăm că Sezamo s-a deschis doar… pentru o parte din aplicanții la vouchere și e în faza de testare. I am the chosen one! 🙂
Am tot amânat plasarea primei comenzi. Am studiat întâi site-ul și opțiunile de produse, ca să mă hotărăsc sâmbătă să o fac; aveam nevoie și de unele lucruri în casă. Daar, surpriză, nu aveau intervale de livrare decât în timpul săptămânii, de câte o oră, și doar până la ora 19. Sper că e temporară treaba aceasta. Altfel, trebuie să fii foarte bine organizat și pe ceas ca să poți primi comanda.
Categoriile / subcategoriile de produse și organizarea pe site sunt foarte specific făcute, iar site-ul e foarte user-friendly și plăcut în navigare – se încarcă totul bine, ai suficiente informații despre produse (descrieri complete, țară de origine, dată de expirare etc.). Ai opțiuni simpatice de tipul ”Save the product”, pentru produsele al căror termen de expirare e mai apropiat de data curentă (la acestea ai și reduceri), dar și alte grupări tematice de produse în listinguri dedicate.
Încă nu e atât de divers în produse, iar categoriile (deși foarte ramificate în sortimente de poduse variate) nu sunt încă foarte populate cu produse. Pe de o parte, e bine, nu te pierzi la prima comandă din dorința de a vedea fiecare sortiment din site, mai ales că au și destule pe care nu le-am mai văzut la alții… Pe de altă parte, mi-aș dori să iau tot ce am nevoie dintr-un singur loc. 😉
Ce-mi place e că au însă unele produse pe care le căutam de mult și nu știam de unde să le iau (busuioc Thai, frunze de Kaffir lime), branduri noi, pentru mine cel puțin (Alnatura, Orogel, Feel eco etc.). Însă acel selling proposition inițial („produse de la producătorii locali”, mai ales în așteptarea de a găsi fructe și legume variate) mi s-a părut misleading în contextul acesta – e mai mult un supermarket unde, da, găsești și produse lactate, mezeluri și alte preparate din pește, de exemplu, ȘI de la producători locali.
Nu am întâmpinat niciun fel de problemă în plasarea comenzii, atât că mi-aș fi dorit să o pot primi în weekend (dacă nu sâmbătă, ziua comenzii, măcar duminică). Singurul lucru de subliniat e că acel voucher de 50 lei pe care îl primisem pentru prima comandă, nu l-am putut aplica ușor în coș și nu mi s-a scăzut oricum din valoarea totală a coșului după ce l-am aplicat. Btw, voucherul lor nu se aplică în coș în timp ce adaugi și produsele, cum se întâmplă, de regulă, la mai toate magazinele online, ci ai acest pas spre finalizarea comenzii, când lista de produse din comandă e cam completă.
Tot spre finalizarea comenzii, ai opțiunea să lași tips șoferului.
Pentru prima comandă, livrarea este gratuită, însă mai au și praguri de comandă la care beneficiezi de acest lucru, iar acele praguri nu sunt mari.
Pe măsură ce adăugam produse în coș, m-au informat că primesc cadou o pastă de dinți mini Elmex, o doză de Coca Cola Zero, un gel dezinfectant mic Protex, o sticlă de 0,5 L de Schweppes. Și la Freshful tot primeam la începuturi, doar că nu știam ce; era mereu surpriză. Mi se pare mai util însă să știu de conținutul cadoului în timp ce comand (poate nu mai are rost să adaug în coș un produs care mi-e oferit de ei cadou).
Ce-mi mai place e că, inclusiv până în dimineața zilei livrării (bine, în funcție și de intervalul orar ales – eu am avut 15-16), ai posibilitatea să mai completezi cu produse la comandă, dacă ai uitat ceva. Plata o faci oricum la livrare. Mi-au specificat această informație, ca un reminder, și în mailul de confirmare comandă.
Și s-a și întâmplat: duminică am mai adăugat câteva produse și cu ocazia aceasta mi-a validat și voucherul de primă comandă pe care, la plasarea comenzii, nu reușisem să-l validez (luni eram citită oricum să-i sun să le spun de problemă). Acesta nu s-a scăzut însă din comanda existentă, ci s-a adăugat ca un credit în contul meu pentru următoarea comandă – de exemplu, la 50 de lei, ai 50 de credite: 1 leu = 1 credit, pe care îl poți utiliza la plata comenzii. Puncte de fidelitate, mai precis…
Mi-a fost destul de dificil să mă dumiresc cum suplimentez la comanda anterioară cu acele produse, ca să nu se preia ca o a doua comandă – bine, asta ține și de obișnuința cu site-ul și o platformă astfel construită.
Însă deja sistemul avea salvată data livrării primei mele comenzi și, undeva în tot periplul, văzusem informația: să bifez „Adaugă la comanda existentă” sau ceva în genul. Smart, cumva s-a întâmplat automat adaosul, fiind destul de automatizat!
Oricum, am înțeles că, dacă cineva din zonă comandă în ziua dorită de tine, sistemul îți sugerează intervalul orar respectiv ca să-l alegi și tu – sunt destul de eco-wise și, btw, mașinile cu care livrează sunt toate electrice.
Pinul locației pentru livrare a fost ceva mai încăpățânat la așezat – am luat pe cel predefinit de ei ca adresă estimativă, nepermițându-mi să modific prea mult – se deseta adresa dacă o făceam, dar nu au fost probleme la livrare (deși zona e de case recente și e mai greu de reperat).
Livrarea
Vine și ziua livrării. Am ales un interval la amiază, în prima parte a zilei fiind plecată în oraș cu treburi. Cu toate acestea, în timp ce eram pe drumul de întoarcere acasă (pe la 14 și ceva, intervalul de livrare ales fiind 15-16), mă sună livratorul cum că a ajuns și e în fața porții. Mai aveam 15 minute până să vin și a zis că mă așteaptă, fiindcă nu mai aveau de livrat nimic în zonă.
Poate era util să dea un SMS / să mă sune în momentul când comanda mea a fost gata procesată și pregătită de livrare, înainte să plece de la depozit, mai ales că ei comunică destul de bine și am văzut că stau excelent la partea de mesaje automate. În felul acesta, șoferul ar fi așteptat la ei, nu la mine. 😉 De fapt, au fost doi livratori.
Am achitat la livrare și mi-au dus plasele până la ușă, pentru că nu parcaseră chiar la adresa mea. Fiecare pungă are câte un autocolant cu un cod de bare de scanat + numele destinatarului. Pungile sunt din hârtie, au sloganul „Sezamo, deschide-te!”. Nu toate produsele le-au pus în pungi. Am apreciat că au separat produsele de igienă și detergenții de cele alimentare, iar produsele congelate le-au pus înainte în pungi de plastic biodegradabil, grupate în aceeași sacoșă de hârtie.
În ce privește sacoșele cu reutilizare, la finalizarea comenzii știu că au un anunț prin care îți explică programul și au un cost suplimentar. Nu am studiat prea mult ce presupune, dar, la fel ca la Freshful, am observat că și aici se încurajează practica de a da șoferului pungile de hârtie din comenzi anterioare, la următoarea livrare. Le reciclează ei.
Nici nu am achitat bine și am și primit un mail de evaluare a comenzii și livrării, iar la 10 minute după, încă un mail cu încă un voucher de 50 lei, care m-a lăsat acum să-l validez și s-a adăugat în plus la creditul din contul meu. Deci acum am 100 lei credit pentru viitoarea comandă. 🙂 Să vedem cum îl folosesc. De altfel, în mailul de reminder al primului voucher, înainte de a plasa comanda aceasta, mi-au specificat că, odată ce voi plasa prima comandă, voi mai debloca și alt(e) voucher(e).
Concluzii după prima experiență cu Sezamo
Mi s-a părut foarte plăcută experiența cu Sezamo, mi se pare că e client-oriented din punct de vedere site, sunt pe tendința eco-friendly, își propun diversitate și unicitate în anumite privințe (unele produse, organizare site).
Cu siguranță voi mai reveni cu alte comenzi. Acesta e doar începutul, probabil și ei se vor mai dezvolta pe parte de diversificare sortiment de produse și intervale de livrare. Sunt abia la început, în varianta de testare și a site-ului, probabil și personal mai au nevoie să angajeze.
Oricum, simplul fapt de a fi printre privilegiați și de a utiliza serviciul lor înaintea celorlalți clienți, în exclusivitate, a fost o experiență în sine. Asta fără a mai menționa celelalte beneficii cu vouchere / credite, de pildă.
Ca puncte mai slabe și care trebuie lucrate, ar fi portofoliul redus de produse și branduri (ar trebui să facă să merite așteptarea de până acum prin sortiment și menținerea promisiunii inițiale cu „producătorii locali”), precum și extinderea orarului pentru livrare, inclusiv și peste weekend.
Prețurile, pentru început, mi se par ceva mai mici decât cele de la Freshful / Bringo, mai ales că au și destul de multe reduceri, plus opțiunea aceea de „Save the Product”, dar și oferte periodice / zilnice chiar. În plus, pentru produse pe care nu le găsești în alte parte sau le găsești mai greu, aș zice că sunt chiar foarte bune ofertele.
Pot spune că a meritat așteptarea și probabil de aceea a durat și atât de mult lansarea Sezamo România, mult amânată: au vrut să se asigure că totul funcționează bine; site-ul e oricum foarte bine pus la punct, la fel și comunicarea pe mailuri / follow-upuri, SMS-uri. Sper ca de acum încolo lucrurile să evolueze în și mai bine de atât.
P.S.: Dacă locuiești în Corbeanca, împreună cu Sezamo, ți-am pregătit vouchere de 30 lei, pentru cumpărături până pe 22 februarie 2023 inclusiv:
CORBEANCA845886
CORBEANCA375845
CORBEANCA353533
CORBEANCA737832
CORBEANCA767984
CORBEANCA221741
Fiecare voucher de 30 de lei este valabil până la 22.02.2023, ora 23:59, pentru o singură persoană și doar pentru prima comandă. Creditele ajung în contul tău la 24 de ore de la livrarea comenzii.
Vouă cum vă sună Sezamo? V-ar tenta? Vreți să le încercați serviciile? Scrieți-mi în comentarii! 😉